استفاده از لیمو ترش کیلویی برای براق کردن کاشی های برج خلیفه

کم خونی ناشی از مصرف بیش از حد لیمو ترش کیلویی بر اساس عفونت مالاریا، سرکوب تب و افزایش پاکسازی RBC آلوده است.

با این وجود، مزایای سطوح پایین RBC و آهن در مطالعات دیگر برجسته شده است که از کودکان در مناطق آندمیک مالاریا محافظت می کند. آیا این می تواند دلیل استفاده از لیمو به عنوان پیشگیری از مالاریا باشد؟

مطالعات بیشتر در مورد پدیده افرادی که از لیمو برای ماندن در برخی از سطوح انگلی بدون تب استفاده می‌کنند، اما همچنان از کم خونی ناشی از مالاریا رنج می‌برند، برای درک بهتر «ایمنی بیماری مالاریا» باز است. این زمینه تا به امروز به خوبی بررسی نشده است.

نتایج هماتوکریت گروه هایی که درمان استاندارد داشتند بین سه گروه تفاوت معنی داری نداشت (879/0 =p). این نشان می دهد که لیموهای بدون عفونت مالاریا فعال منجر به همولیز RBC نمی شوند.

لیمو

هنگامی که با درمان های استاندارد ضد مالاریا همراه باشد، ممکن است تأثیر کمی مثبت بر روی خون شناسی داشته باشد.

سرعت رشد انگل در گروهی که هیچ درمانی دریافت نکردند در مقایسه با گروهی که با جوشانده لیمو درمان شده بودند، دو برابر سریعتر بود. بنابراین لیمو سرعت رشد انگل (سرکوب و مهار) را کاهش می دهد.

هنگامی که گروه‌هایی که درمان‌های استاندارد دریافت کردند، مقایسه شدند و نرخ پاکسازی انگل در گروه فقط A/LU سریع‌تر بود.

تفاوت در سطوح انگلی که موش ها در ابتدا داشتند ممکن است به این یافته ها کمک کرده باشد. اما نرخ ترخیص کالا از گمرک تنها عامل تعیین کننده سرعت عملکرد درمان در داخل بدن نیست.

بررسی‌های بیشتر نشان داد که زمانی که ترکیب لیمو از جوشانده لیمو و درمان استاندارد با هم استفاده می‌شد، زمان تاخیر کاهش یافت.

هنگامی که هر دو اثر در نظر گرفته شد، تخمین زمان لازم برای پاکسازی 99 درصد انگل‌های مالاریا در گروه ترکیبی کمتر از درمان استاندارد به تنهایی بود که عمدتاً با کاهش زمان تأخیر کمک می‌کرد.