گلدان پلاستیکی گلپونه به صورت هوشمند دمای خاک را با توجه به دمای هوا تنظیم می کند

اگر در آپارتمان یا خانه ای با حداقل فضای حیاط زندگی می کنید، باغبانی می تواند یک چالش باشد. خوشبختانه، باغبانی کانتینری امکان رشد گیاهان زیبا را در داخل خانه، بالکن یا گوشه ای تنگ از باغ شما فراهم می کند.

هنگام انتخاب گلدان پلاستیکی گلپونه برای گیاه جدید، مطمئن شوید که گلدانی را انتخاب کنید که دارای سوراخ های زهکشی باشد و به گیاه فضای رشد بدهد.

گلدانی بخرید که قطر آن حداقل یک اینچ بیشتر از قطر توده ریشه گیاهتان باشد و اگر انتظار دارید گیاهتان سریع رشد کند، از گلدانی تا چهار اینچ پهن تر استفاده کنید.

مرکز باغ یا فروشگاه سخت افزار محلی شما احتمالاً گلدان های گل را در اندازه های مختلف می فروشد که هر کدام برای انواع مختلف گیاهان به خوبی کار می کنند. گلدان ها با قطر آنها اندازه گیری می شوند.

1. گلدان های 10 اینچی: گلدانی با قطر 10 اینچ دو و نیم تا سه گالن خاک گلدان را در خود جای می دهد. این یک ظرف بزرگ برای ساکولنت ها و گیاهان و همچنین سبزیجاتی مانند کاهو برگ، توت فرنگی، شلغم، چغندر، هویج کوچک و گل هایی مانند گل همیشه بهار و زینیا است.

گلدان پلاستیکی گلپونه
2. گلدان های 14 اینچی: ظروف با قطر گلدان 14 اینچ برای کلم، نخود فرنگی، انواع هویج بزرگ، اسفناج، و سبزیجات پربرگ مانند کلم پیچ، سبزی کولارد و چغندر به خوبی کار می کنند.

3. گلدان 18 اینچی: این گلدان اندازه می تواند سبزیجات بزرگ مانند بروکلی، گل کلم، بادمجان، کدو سبز، فلفل و گوجه فرنگی را در خود جای دهد. همچنین گلدان عالی برای رشد انواع توت ها، درختچه ها، کاکتوس ها و حتی درختان مرکبات کوتوله است.

4. گلدان های 24 اینچی: این گلدان ها 24 گالن خاک را در خود جای می دهند و می توانند گیاهان آپارتمانی بزرگ با سیستم ریشه ای تا حدودی گسترده را اداره کنند.

درخت انجیر برگ کمانچه برای یک گلدان 24 اینچی مناسب است، مشروط بر اینکه ارتفاع گلدان به اندازه کافی بلند باشد (ریشه درخت برای رشد به سمت پایین نیاز به فضا دارد). درختان انار، سیب و هلو کوتوله نیز برای گلدان هایی با این اندازه مناسب هستند.

5. گلدان‌های 30 اینچی: گلدان‌های 30 اینچی بزرگ، طبق اکثر استانداردها، عموماً به عنوان گلدان‌های مهد کودک برای درختانی عمل می‌کنند که در نهایت در زمین فرو می‌روند.

درختان کامل از جمله گلابی، سیب و آلو می توانند تمام عمر خود را در یک گلدان 30 اینچی زندگی کنند، به شرط آنکه به درستی بارور شوند.