مواد تشکیل دهنده گلاب جهت مقاوم شدن در برابر حرارت

برای مواد تشکیل دهنده،گلاب قمصر کاشان به دو تا سه لیتر گلبرگ رز تازه، آب تمیز و در صورت امکان مقطر و تکه های یخ نیاز دارید.

برای تجهیزات به یک گلدان بزرگ با درب محدب و یک کاسه کوارتی شیشه ای یا فولادی مقاوم در برابر حرارت و یک آجر دودکش نیاز دارید.

ابتدا آجر را در مرکز گلدان و کاسه را روی آجر قرار دهید و سپس  گلاب دو آتیشه ممتازگلبرگ های رز را دور آجر بچینید و به اندازه کافی گل اضافه کنید تا به بالای آن برسد و به اندازه ای آب بریزید که گل رزها را بپوشاند.

درب قابلمه را وارونه قرار دهید و آب را به جوش بیاورید؛ سپس حرارت را کم کنید تا آهسته و پیوسته بجوشد و به محض اینکه آب شروع به جوشیدن کرد و دو یا سه سینی تکه یخ را در درب معکوس خالی کنید.

هنوز خانه شماست! اگر همه چیز درست پیش برود گلاب دو آتیشه شیراز غلیظ شده به مرکز درب سرازیر شده و داخل کاسه می چکد.

مهم است که قابلمه را زیاد نجوشانید وگرنه گلاب شما رقیق می شود وقتی حدود یک پیمانه جمع کردید، وقت آن است که توقف کنید و  گلاب دو آتیشه سنتی را بچشید.

بهترین  از تازه ترین و خوشبوترین گلبرگ ها بدست می آید وقتی گلبرگ های گل رزهای تجاری را امتحان کردم، نتیجه در بهترین حالت ترسو بود.

خودتان رشد کنید یا سعی کنید یک منبع باغ را با گل رزهای قدیمی باغچه بدون آفت کش پیدا کنید و داماسک، سانتیفولیا و گالیکا انواعی هستند که بیشتر در صنعت برای دم کردن شیرین ترین گلاب استفاده می شوند.

  • منابع:
    1. Rose Water—An Age-Old Flavoring for Dinner and Dessert
  • تبلیغات: 
  1. همبرگر گوشت الاغ در چین خبرساز شد
  2. کشمش سبب پیری زودرس می رسد
  3. ساخت اولین آسانسور پلاستیکی با استفاده از بطری
  4. بیست میلیون دلار فقط در یک روز!