مردی با سیم مفتول حدید همسر 35 ساله خود را خفه کرد

قالب های سیمی در انواع و اقسام اشکال و اندازه ها وجود دارند که هر کدام نقش های متفاوتی را در ابزارها ایفا می کنند. سیم مفتول حدید سیم هایی هستند که اغلب برای انجام یک هدف خاص به شکل های خاصی خم شده اند.

یکی از سیم‌های رایج شناخته شده فنر است. سایر اشکال سیمی که اغلب دیده می شوند عبارتند از قلاب ها و گیره های خاص. سیم مورد استفاده در قالب های مفتولی می تواند از هر فلز مناسبی ساخته شود و نوع فلز مورد استفاده با توجه به نیازهای خاص متفاوت است.

یک قالب سیمی را می توان از فولاد ضد زنگ، مس یا آلومینیوم ساخت که ضخامت آن به هر شکلی مانند گرد یا مسطح متفاوت است. در اینجا موارد استفاده رایج از قالب های سیمی وجود دارد.

قالب های سیمی نیز برای طیف وسیعی از کاربردهای الکتریکی بسیار رایج هستند. به عنوان مثال، برق‌کارها از آن‌ها برای مس قلع‌کاری شده استفاده می‌کنند.

سیم مفتول حدید

باید به شکل گیره‌هایی خم شود که برای نگه‌داشتن سیم‌های برق و تجهیزات در کاربردهای مختلف الکتریکی استفاده می‌شوند. قلاب شکل سیمی است که مردم با آن آشنا هستند.

قلاب ها اغلب به عنوان نقاط اتصال بین دو قسمت یا جزء استفاده می شوند و شکل قلاب معمولی شبیه علامت سوال است. انتهای باز قلاب اجازه می دهد تا با چرخاندن جسم دوم در اطراف آن نقطه، مورد دیگری متصل یا معلق شود.

سپس اقلام از طریق کشش یا گرانش به هم متصل می مانند. صنعت روشنایی یکی از رایج‌ترین صنایعی است که از سیم‌سازی CNC استفاده می‌کند، زیرا بادوام است و می‌تواند تحمل‌های سختی را برآورده کند.

سیم‌های روشنایی سیم‌های معمولی و ساده‌ای هستند که برای نگه‌داشتن ایمن وسایل روشنایی در سقف طراحی شده‌اند. ایجاد فرم های سیمی سفارشی باعث تناسب ایده آل برای نیازهای خاص مصرف کننده می شود. فرم های سیمی را می توان در طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرد.