زردآلو خشک شده بهترین اسکراب خوراکی برای پوست های چرب و مختلط است

زردآلو خشک منبع طبیعی بتاکاروتن و ویتامین‌های A و E است. تعداد فزاینده‌ای از شواهد نشان می‌دهد که این ترکیبات مفید ممکن است نقش مهمی در پیشگیری یا کاهش آسیب بینایی مرتبط با افزایش سن داشته باشند.

مطالعاتی وجود دارد که از مزایای بالقوه زردآلو خشک برای سلامت چشم در هر سنی حمایت می کند. کاروتنوئیدها (رنگدانه های غذایی) موجود در زردآلو تأثیر مثبتی بر سلامت شبکیه و عدسی چشم دارند.

مشخص است که ویتامین ها و کاروتنوئیدها بر وضعیت کلی و ظاهر پوست تأثیر می گذارند. زردآلو خشک شده حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A (رتینول) تبدیل می شود. محافظت بیشتری در برابر آفتاب سوختگی و سایر اشعه های UV ایجاد می کند.

زنان باردار و زنانی که هر ماه «این روزها» را تجربه می کنند، اغلب با خطر بیشتری برای ابتلا به کم خونی روبرو هستند. این وضعیتی است که در آن گلبول های قرمز سالم کافی در خون وجود ندارد تا اکسیژن مورد نیاز را به بافت های بدن منتقل کند.

زردآلو خشک شده
Picture 1083

کم خونی می تواند یک بیماری موقت یا طولانی مدت باشد، اما در هر دو مورد به شدت تحت تاثیر کمبود آهن قرار می گیرد. اعتقاد بر این است که خوردن غذاهای غنی از آهن راه خوبی برای پیشگیری و درمان کم خونی است.

زردآلو خشک دارای آهن است و اگرچه به اندازه کافی نیست، میوه های خشک نیز ویتامین C دارند. مطالعات متعدد نشان می دهد که اسید اسکوربیک می تواند جذب آهن را بهبود بخشد.

زردآلو خشک منبع سخاوتمندانه ای از پتاسیم است. این ماده معدنی باعث افزایش فشار خون سالم می شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف پتاسیم می تواند فشار خون بالا را در بیماران مبتلا به فشار خون بالا کاهش دهد.

و مصرف زیاد پتاسیم با 24 درصد کاهش خطر سکته مغزی مرتبط است.